fredag 30 oktober 2009

Halloween!

Varför måste man vakna så tidigt? Barnen och sambon sover m jag ska tvunget vakna 7?? Skräp med...
I går var minsta sonen på spökkalas hos sin kompis O och efteråt var vi bjudna dit för lite mat och trevligt sällskap. Mycket gott och trevligt som alltid var det!
Vi planerar att göra en gemensam tripp till utlandet, med våra barn framåt våren... Tänkte vi skulle kollat på det i går m vi hann inte med det...Vi gjorde så mycket annat kul!


I dag har vi inte mycket på programmet, skönt! Själv känner jag för att bara vara ute i skogen o njuta av den sköna luften! Barnen har säkert saker de vill göra så vi får se vad det blir..


I går natt så hostade ena sonen så jäkligt, han har alltid haft krupphosta och det hänger i när han blir förkyld, trots att det ändå blivit bättre!
Men i natt hörde jag honom bara 1 ggn, skönt för honom!!

Häromdagen när jag fick ett impulsivt ryck så möblerade jag om i minsta sonens rum. Han brukar komma in till oss nästan varje natt runt 3 tiden, och läste häromdagen att man inte ska ha sängen vid fönstret, vilket han hade, och man ska placera den så man ser fönster och dörr. Sagt och gjort så blev det, och sen jag möblerade om, så kommer han inte in längre....??????????? Tydligen så funkar det! Och jag sover sååååå mycket bättre än att behöva "knöka" med honom i sängen... trots att det är rätt mysigt ändå att ha honom nära...


Håller på att lära mig lite om photoshop när jag går hemma på dagarna... shit, det är en ren vetenskap !! Men tid har jag och tålamodet får jag väl jobba med.. hehe

Puss på er! Särskilt söstra mi J!!!!!
Här skickar jag med en bild på största sonen fr förra Halloween...sött spöke! Jag blev inte sååå rädd...

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Kul med ommöblering! Här önskar jag att det bara var det vi höll på med!:) Ska bli såååååå skönt när vi kan flytta in alla saker i dotterns rum igen! Har också hört det där om placeringen av sängen, men bara att man ska se dörren.
Utlandssemester nu igen?!? Vi planerar för att åka nästa höst, vet inte vart bara.
Hoppas att helgen varit bra!
Kram