fredag 16 oktober 2009

Lördag

Vaknar vid 8.00 och har fått sova en HEL natt för första gången på jag vet inte hur längesen.!! Det är mysigt när minsta sonen kommer in med m sömnen blir ju inte den bästa då bara....
Har dock dragit på mig en förkylning känner jag... I dag har sambon inventering på jobbet och är där några timmar under dagen i dag. Trist, för han jobbade förra lördagen med...

I går em var min ena svägerska här och tog en fika och barnen lekte. Det var så längesedan, så jag kan inte komma i håg när tror jag, men mycket trevligt var det iaf! Det blir lätt så att man inte ses speciellt mycket när alla jobbar jämt och ständigt, det blir då inte så mycket tid kvar alltid.


Om några veckor ska sambon byta jobb. Det innebär inga helger och bättre tider på veckorna! Plus en ny bil! Och det underlättar med, då vi har tänkt att införskaffa oss en till bil. Just nu har vi en "leksak" nej inte bara, för vi har haft den som en andrabil med, men en fyrhjuling som sambon haft till jobbet. Men det blir lite svårt att få i hop det ,med barnens träningar mm i vinter. Så det blev mycket som blev löst i och med detta, ska bli skönt för familjen, (med bättre tider) och även kul för honom att göra nåt annat, alltid nyttigt att utveckla sig själv med!

Själv hoppas jag nu på att de ringer från Vårdcentralen nästa vecka. !Vi får se men kvinnan jag pratat med 2 ggr har tagit personnr mm då jag behöver delegation för att vaccinera, så jag håller tummarna att de ringer snart!

Annars i dag innehåller lördagen inga större aktiviteter direkt, vad vi tänkt oss för tillfället. Har satt ut en annons på Blocket, på en tripptrapp stol som en kvinna kommer och ska titta på i dag, så jag får hålla mig hemma tills dess.
Sönerna längtar efter sina bästa kompisar som är utomlands och kommer hem i morgon, så i morrn vet jag iaf vad de ska göra på em...

Ha en skön lördag och var rädda om varandra.
Kärlek!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tur att vi ordnade att det hände lite hemma hos er idag då!:) Hoppas att det fungerar bra med grabbarna!
Kram

Geta sa...

Hej!
Vad kul att du är tillbaka! Jag tappade bort dej när du hade den andra bloggen.
Tack för kommentaren hor mej. Det är alltid kul när folk skriver.
Ha en bra helg.
Kram.